niedziela, 27 listopada 2016

dom

Dom jest parterowy BEZ PODDASZA użytkowego, czyli nad sufitem mam strych, który się będzie mocno nagrzewał i to się siłą rzeczy przeniesie na dół. Wiem jak to wygląda na użytkowych poddaszach i obawiam się, że u mnie będzie tak samo źle w całym domu. Dlatego chcę klimatyzację założyć. GWC mnie nie interesuje m.in. ze względu na b. wysoki poziom wód gruntowych i brak przekonania. Nie i już.Jeśli w domu będzie mieszkać typowa rodzina czyli od 3 do 5 osób to kubatura netto czyli ilość m2 pomnożona przez wysokość pomieszczeń powinna mniej więcej równać się z max wydatkiem centrali wentylacyjnej . Ja tez zbudowałem parterówkę bez poddasza i tez mam bardzo gorąco na górze bo blacha czarna i żadnej izolacji w dachu i w domu mam 24-26 C w lecie . Minimum 30 cm wełny w stropie i masz problem z głowy, przy takim domu trudno to spieprzyć, dasz radę to zrobić dobrze . GW CW domach piętrowych jest gorąco głównie dzięki oknom dachowym, ty ich nie masz więc 30cm wełny powinno załatwić sprawę od strony dachu. Zadbaj o prawidłowe okapy - od maja do sierpnia słońce nie powinno zaglądać do domu. Poza tym okresem wprost przeciwnie! Jedną wymianą tak jak nie podgrzejesz tak i nie schłodzisz domu. WM ma chodzić na niskich parametrach zimą, więc jeśli przesadzisz z mocą wentylatorów, to zimą będziesz miał przesuszone powietrze. GWC mogłoby się przydać latem o ile byłbyś w stanie je tak podłączyć aby z anemostatów wiało około 16-18oC. Bo tylko wówczas będzie w miarę przyjemny chłodek. Tak czy inaczej z tym wykorzystaniem latem GWC jest coś dziwnego. Dyskutowałem z kilkoma forumowiczami posiadającymi GWC i u nich temperatura latem to 24-26oC. U mnie pomimo braku GWC - 21-22; teraz co prawda 22-23, ale w końcu pomiar wentylacji Warszawa zbliża się zima . Być może przyczyna jest taka, że u posiadaczy GWC działa ono praktycznie w dzień, natomiast w nocy GWC regeneruje się, chłodne nocne powietrze leci ciepłymi kanałami WM i żadna siła ich nie przekona do otwarcia okien. Klimatyzator to dobry pomysł (jednostka zewnętrzna od strony północnej!) , ale i tak zadbaj o okapy jak pisałem! Nie ma problemu z kominkiem przy WM, choć na dobre rozprowadzenie ciepła przy rozłożystej parterówce bym raczej nie liczył. A jak Ci powiem że wysoki poziom wód gruntowych to idealne warunki dla pracy takiego wymiennika gruntowego to zmienisz zdanie ?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz