niedziela, 21 grudnia 2014

początek

w tym roku zaczynam budowę i znajomy namówił mnie na wentylację mechaniczną. Skorzystam z jego rady, ale chciałbym, żeby to dobrze działało z kominkiem i klimatyzacją. Co do kominka to już się dowiedziałem, że w przypadku takiej wentylacji mogę w zasadzie poprzestać na tym, że ona mi rozprowadzi powoli ciepło po całym domu. Kominek nie będzie głównym źródłem ciepła, aczkolwiek miło by było, jakby w okres przejściowych zapewniał komfort termiczny. Powietrze do kominka będzie brane z zewnątrz, więc to też nie powinien być problem dla wentylacji. Na GWC się nie zdecydowałem, bo wolę zrobić w tej, lub dołożyć, cenie prawdziwą klimatyzację i mieć pewność, że jak będą upały, to będę mógł schłodzić dom skutecznie. Poza tym, mam b. wysoki poziom wód gruntowych.Według mnie GWC to nie jest jakiś duży koszt i sugerowałbym zastosować go choćby dlatego żeby wyeliminować potrzebę zamontowania grzałki na czerpni powietrza .O rozprowadzeniu ciepła z kominka zapomnij to po pierwsze. Po drugie centralę dobierz na 1 kubaturę, w okresie letnim jest wystarczająca aby było świeżo wewnątrz a do chłodzenia czy to klimatyzatorem czy dobrym GWC również . Instalacje z termofleksów i klimatyzator kanałowy da fajny efekt ale nie przesadzał bym z tym chłodzeniem ( moc klimatyzatora ). Jak dobrze zaizolujesz poddasze to samo GWC nie dopuści Ci do przegrzania no ale sporo zależy od przyzwyczajeń mieszkańców i ilości okien dachowych. Proponuje zrobić wentylacje i GWC, jak będą problemy to wtedy ewentualnie klimatyzacja . Jeżeli zastosujesz wszystkie kanały ocieplone to według mnie jak najbardziej do instalacji rekuperatora możesz się wpiąć z klimatyzatorem kanałowym pomiar wentylacji. Koszt rekuperatora dla twojej powierzchni z 3 krotną wymianą 5000zł. klimatyzatora kanałowego o mocy chłodniczej około 10kW cena w granicach 7500zł . Koszt kanałów , przepustnic, anemostatów ok 7000zł . Do tego dochodzi montaż . Większość wykonasz sam . Dom jest parterowy, 137m2 powierzchni użytkowej+podwójny garaż, M42a Przemyślany. Obawiam się, że w upały może być w nim tak gorąco jak na poddaszach domów piętrowych stąd ten pomysł z klimatyzacją. Czy to co wymyśliłem to jakaś kosztowna fanaberia i będzie bardzo kosztowne? Klimatyzację zastosować centralną podłączaną do rekuperatora? Zanim zacznę rozmowy z wykonawcą i projektantem chciałbym się od Was dowiedzieć co o tym myślicie...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz